• c_m_s_webb
  • c_m_s_visitkort
  • c_m_s_tshirt
  • c_m_s_snake_p
  • c_m_s_snake_box_p
  • c_m_s_snake_w
  • c_m_s_snake_w
  • c_m_s_snake_box_b_w
  • c_m_s_snake_box_b
  • c_m_s_poster
  • c_m_s_poster_2

CMS

Ett av våra mest omfattande projekt här på studion. Vi fick en förfrågan av en entusiastisk kund 2013. En vision om ett nytt kalsongmärke. Namnet var registrerat och löd – Charm My Snake. Kalsong – en produkt som alla bär, en produkt som redan har stora kolossala inarbetade märken – Björn Borg, Calvin Klein, Salming osv. Hur skiljer man sig i mängden, hur blir man något som befäster just sin identitet. Hur kan man konkurrera med jättar när man själv är en person med stora visioner. Vi fick uppdraget att skissa på hur en sådan produkt skulle se ut ”reklammässigt” alltså dess uttryck och kommunikation. Produkten produceras i Portugal och dess funktion är kort och gott – extremt bra kvalitet, hållbarhet, följsamhet och dyr. Dessutom ska produkten i första han säljas på nätet.

Vi såg egentligen bara en utväg – att inte vara som alla andra. Magrutor, heterosexuella män och anspelning på sexiga utrop – absolut inte, men C M S är allt annat än osexigt. Kalsongen mäter sig INTE med andra kalsonger utan med andra kvalitativa produkter, designmedvetenhet, kreativitet, omtanke och passion. Charm My Snake är en företeelse och ett sätt på hur vissa tänker. Vilken bil eller vilken typ av inredning charmar dig till exempel? Kan prylar och tingestar delas in i kvalitet för de medvetna köparna – SÅ KLART! Det har ju tidigare designers, reklamfolk och medvetna kunder redan sett till. De har produktplacerat och jobbat in ett segment på konsumtionskartan med hjälp av strategi, målbildsanpassning och uthållighet. Vi vet alla vilka produkter som anses vara marknadsledande och har bästa kvalitet. Charm My Snake vill tillhöra den gruppen och bör så göra. Genom att låna ett bildmanér som ger oss igenkänning av redan inarbetade minnen så löser vi en bit av produktplaceringen och identiteten. Vi åker alltså lite snålskjuts. I och med detta resonemang behövs det en stark kvalitetskedja igenom allt material. Bilder, produkter, material, allt måste vara av högsta kvalitet. För att sammanfatta C M S visuella identitet – Om DU knäcker koden så är VI din kalsong.

(ps. säljstart den 1 december)